14 Ocak 2017 Cumartesi

Tahammül

Hiç kendinizi güçsüz, yılgın, yorgun, bıkkın hissettiniz mi? Tam öyleyim işte. Tahammül gücüm kalmadı... Neye, neden, niye mi? Her şeye... Ya da hiçbir şeye... 

Yoruldum, yıldım, bıktım... Özeli, geneli, her şey üstüme üstüme geliyor. Ne özel bir sorun ne de toplumsal bir sorun bu kadar tahammülsüz olmama neden. Genel bir tahammülsüzlük belki de... Belki de içime sıkıştırıp durduğum şeyler sığmıyor artık içime.
 Normalde insanlardan uzak duran biriyim. Ancak son günlerde o kadar çok insanla tanışmak, konuşmak ve hatta tartışmak zorunda kaldım ki "ne ara bu kadar insan hayatıma dahil oldu" diye sormaktan kendimi alamadım. 
Belki de bugüne kadar insanlardan uzak durduğum için psikolojim iyiydi. "İnsanlarla bir şekilde beşeri ilişki içinde olmak gerekiyor" dediğinizi duyar gibiyim. Evet, haklısınız. Ancak, insanların bu kadar gamsız, bu kadar kirli, bu kadar bencil, bu kadar saldırgan olduklarını görmek beni delirtiyor. Herkes, her şeye kendi açısından bakıyor. Empati yapmayan, karşısındakini düşünmeyen insan, her kim olursa olsun beni çıldırtıyor, tahammül sınırlarımı zorluyor. 

Bir defa karşındaki insana hakaret etmeden, saldırmadan önce düşüneceksin. Hele sen de aynı durumda isen, bir kere söyleyip, iki kere dinleyecek ve üç kere susacaksın. Evet, kabul ediyorum yaralı olabilirsin; ama düşün bir kere, sen de aynı yollardan geçmişsin. Sen de aynı acıyı yaşamışsın. Diyorum ki, "empati" yapacaksın.

Saçma bir yazı gibi görünebilir ama içimi dökmem gerekiyordu, döktüm... 

9 yorum:

  1. Cok da iyi yaptin. Burasi senin blogun ve bloglarimizda icimizden geldigi gibi yazmak en güzelidir herzaman benim icin.

    Aahhh ...Bu ruh halini cok iyi bilirim, coook...
    Maalesef hep iyi , güzel ve insan gibi insanlarla karsilasmiyoruz su hayatta, maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Nasıl ki evini temizlediğinde işe yaramayan şeyleri atıyorsan, hayatında da bazen işe yaramayan insanlardan kurtulman gerekiyor. Ancak bir şeyler engel oluyor, bu insanlardan bir türlü kurtulamıyorsun. Sevgiler Ayşe.

      Sil
  2. Saçma olur mu, asla. Bloglar bence insanların kendilerini ifade etme şekli, günlük, doğal, içten olmalı, elinize sağlık👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güray Oğul bence de kendimizi ifade ettiğimiz alanlar blog sayfalarımız. Bazen içimizi döküp rahatlamak istiyoruz. Teşekkür ederim yorum yaptığınız için.

      Sil
  3. Ben dinlerim. Arada boyle de oluyor tabi insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam da öyle. İnsan böyle oluyor ve içini dökmek istiyor. İyi ki bloğum varmış. Sevgiler.

      Sil
  4. Yazınız saçma değil. Hepimizin farklı farklı yaşadıklarını dile getirmişsiniz Önemli olan yazdıktan sonra rahatladınız mı ??? O olduysa hiç sorun olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahatladım Mayıs Yağmuru. Ama hala düşünüyorum ve içim hala paramparça.

      Sil

yorum bırakırsanız mutlu olurum