18 Temmuz 2014 Cuma

Kadına ve Çocuğa Şiddet Her Yerde

Günlerdir bu yazıyı kaleme almak istiyordum ama ne değişecek ki deyip vazgeçiyordum. 

Evet, şiddet her yerde...

Şiddet Ortadoğu'da...

Son günlerde İsrail'in şiddet yanlısı politikasının bir sonucu olarak Filistin'in bombalanmasını seyrediyoruz ne yazık ki televizyon ekranlarında ve internette. 

Ortadoğu'nun kanayan yarası olan Gazze ne yazık ki kana doymadığı gibi minicik yüreklerin bombalar arasında durmasına da doymuyor. 

Ölmüş çocuk bedenleri yürekleri burkuyor. Gözleri yarı açık ölüp giden o küçücük bedenler, büyüklerin hırs, intikam, kin, nefret, çıkar ilişkisinin en acı bedelini ödüyor. Hangi nedenle olursa olsun, ister adına din deyin, ister toprak, ister ülke onlar böyle bir ölümü hak etmiyor.

Gazetede görmüş olduğum şu fotoğrafı görünce yüreğim yandı ve isyan ettim. 
Neyi paylaşamadıklarını bir türlü anlamadığım bu insanları şiddetle kınıyorum. Bu küçücük bedenleri bu hale getirenlerden, onlara ölümün en acısını yaşatanlardan nefret ediyorum. 

Kumsalda oynarken bombalara hedef olan çocukların günahsız bedenlerini bu hale getirenleri Allah'ın sarsılmaz adaletine havale ediyorum. 

Burada kin ve nefret söylemleri yaparak elimden bir şey gelmediği gibi ben de şiddetin bir parçası olmak istemiyorum. Bir gün insanların ve çocukların bir hiç uğruna ölmediği, herkesin her şeyi paylaşabildiği, toprak, petrol, para, pul için kimsenin ölmediği ve öldürülmediği bir dünya hayalimi kurmaya devam edeceğim.  

Şiddet her yerde...

Şiddet Ankara'nın göbeğinde...

Bugün bu yazıyı kaleme aldım, çünkü dün şiddede bire bir şahit oldum. 

Dün şahit olduğum olayda, genç bir kız sevgilisi tarafından güpegündüz parkta sözlü şiddete maruz kalıyordu. Genç kız dediğime bakmayın daha 14-15 yaşında bir çocuk. Sevgilisi olacak çocuk da ondan birkaç yaş büyük...

Kıza söylemediği söz kalmayan çocuk  "O..., mayanda o...luk mu var, eğer öyleyse s...r git... Seni döverim!!!" diye avazı çıktığı kadar bağırıyor ve genç kızı dövmekle tehdit ediyordu. Kimse de ne yazık ki, sen ne diyorsun demedi çocuğa. 

Toplum olarak o genç kıza sahip çıkamadık ne yazık ki... En acı hakarete maruz kalan bu küçücük kız çocuğu orada onca kişinin arasında hakarete maruz kalırken biz insanlık dersinde sınıfta kaldık maalesef. 

"Aman, bana ne" mantığıydı aslolan. Erkek egemen toplumda  genç bir kızın yerle yeksan oluşuna şahit olmak beni fazlasıyla üzdü. Dünyayı yöneten erkeklerin şiddet meylinin küçük yaşlardan itibaren zihinlerinde yer ettiğini düşündüm o anda. 

Kadınların ise her zaman acı ve gözyaşı içinde kaderlerine mahkum olduğunu düşündüm. Genç bir kız "sen kimsin" diyemiyorsa ve duyduğu hakaretler karşısında hiç bir şey yapamıyorsa ortada bir yanlış var demektir. 

Her ne kadar şiddetin şekli, yeri, türü, hedefi değişse de şiddetin amacı güçlünün güçsüze hükmetmesi ve egemen güç tarafından konulan hükümlere uyulmasını sağlamak. 

Ortadoğu'da da Ankara'nın göbeğinde de şahit olduğumuz şiddet yalnızca bir gövde gösterisi ve egemenlik arayışı. Hem İsrail hem de genç kızın sevgilisi birbirlerine çok benziyorlar aslında. İkisi de haksız olduklarını o kadar iyi biliyorlar ki şiddetin oranını artırarak seslerini o kadar yükseltiyorlar ki haklı oldukları izlenimi yaratıyorlar. 

Umudumu kaybetmiyorum ve bir gün: 

İsrail'in haddini bildiği, Filistinli çocuklar'ın ölmediği, 

Dünyanın hiç bir yerinde iktidar savaşlarının olmadığı ve masum insanların ölmediği, 

Dünyanın hiç bir yerinde (özel olarak kendi ülkemde) erkeğin kadına şiddet uygulamadığı, 

Çocukların, elleri ve yüzleri yapış yapış bir halde şeker yediği, dondurma yediği, top oynadığı, saklambaç, evcilik, körebe oynadığı, burunlarından kan değil sümük aktığı, 

İnsanların fikrini söylüyor diye dövülmediği, sakat kalmadığı ve öldürülmediği bir dünya olacağına ŞİDDET'e inat İNANMAYA devam ediyorum. 

Şiddetin olmadığı güzel günlere...

33 yorum:

  1. temennilerinize katılıyorum ,inşallah barışın hakim olduğu bir dünya düzeni gelir....Ne var ki insanlarda firavunlaşmış bu nefis olunca biraz zor görünüyor ama Mevla'dan ümit kesilmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah barış kazanır, insanlık kazanır diye temenni ediyorum ama dünyanın bir çok yerinde kan akmaya devam ediyor. bir yanda Şii diye insanların başı kesilip top oynanıyor ve bunu din adına Müslüman Müslüman'a yapıyor, bir yanda ise toprak ve iktidar hırsı adına kin Müslümanlara kin besleyen Yahudi bir ülke olan İsrail. müslüman çocukların üzerine bomba atıyor. Ne demeli bilemedim. Tam bir tezat. Allah herkese doğru yolu göstersin inşallah.

      Sil
  2. insanların içinde ki şiddet duygusunu sırf erkeklere yüklememek gerek .. duymuşsunuzdur İsrailli kadını Filistin'de öldürdükleri çocukların annelerini de öldürün diyor !!! Şiddet kimin kalbinde yer ettiyse umarım layığını kendi bulur masum çocuklar değil ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazalciğim elbette duydum, bir genelleme yapmak istedim. Erkeklerin kadınlardan daha fazla şiddet gösterdiği bilinen bir gerçek. İsrailli kadının isteği bu kadının anne olamayacağını düşündürüyor insana. Nerede bir gözü yaşlı çocuk görsem içim burkulur bir anne olarak.

      Kadınların şiddete meyilli olanları da çok fazla. Belki konudan biraz uzak bir örnek olacak ama yine de vermek istedim, kadın çocuklarının gözü önünde kocasını şemsiye ile dövmüş ve koca da boşanma davası açmış. Şiddetin kadını erkeği yok yani...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Şiddeti hayatımızdan çıkardığımız gün insan olmak için ilk adımı atmış olacağız diye düşünüyorum, yanlış mı düşünüyorum Pembişim.

      Sil
  4. Acı...Çok acı, ama ne yazık ki elimizden hiç bişey gelmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok acı Nermin Hanım. Blog safyama hoş geldiniz, değerli yorumunuzla beni çok mutlu ettiniz. Sevgiler.

      Sil
    2. Hosbulduk Nermin Hanım. Yazınız çok anlamlı, yüreğinizden geçenlere aynen katılıyorum. Sevgiler

      Sil
    3. Hosbulduk Nermin Hanım. Yazınız çok anlamlı, yüreğinizden geçenlere aynen katılıyorum. Sevgiler

      Sil
    4. Beğenmeniz ve yorum bırakmanız beni çok mutlu etti. Sevgiler.

      Sil
  5. Ne yazı ki şiddet olayları bitmiyor...Her yerde!!! İki çocuğumu elim bir hastalık yüzünden; kaybetmiş bir anne olarak
    gördüğüm o fotoğraf beni çok üzdü! Elimizden,duadan başka bir şey gelmemesi de ayrıca üzücü...İnşaALLAH, insanlık hak ettiği değeri bulur bir gün! En kısa zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Mervsuu, o çocukların annelerini en iyi anlayacakların başında sen geliyorsun. Evlat acısının ne kadar büyük bir acı olduğu tartışılamaz bile. Filistinli annelere Allah sabır versin. Artık kan ve gözyaşı sona ersin, anneler ağlamasın ve çocuklar böyle hunharca ölmesin inşallah.

      Sil
  6. Dün bir tv programında Filistin'den yayına katılan bürokrat bir bayan "Bize Dua değil, yardım edin çok zor durumdayız.." diye haykırıyordu. İnsanlık bitmiş. bunun üzerine daha neler neler yazılır da ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama kalem bir yerde bitiyor, sözler yetmiyor. O küçük çocuğun ölümü karşısında söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Fotoğraf zaten her şeyi anlatıyor..

      Sil
  7. Şiddet maalesef her yerde..
    Gazze'de yaşananların sorumlularının layığını bulması herşeyden önemli..
    İnsanoğlu hep bir zarar ziyan verme derdinde bu küçücük can dahi olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacığım onlar daha çocuk şeker yemeli oyun oynamalılar. Neyin ne olduğunu bilmeden ölüp gittiler. Bunun sorumluları cezasını çekmeli bence. Yazık bu çocuklara ya... İnsan fotoğrafa bakamıyor bile. Nasıl bir acı bu Ya Rabbim, ailelerine sabır ver.

      Sil
  8. Ne zaman dur denilecek?
    İsrail'i bazen El Kaide gibi görüyorum. Amerika işi bitince bir kenara fırlatacak ama; o zaman da gerçekten bunu yapabilecek mi? Merak ediyorum. Yahudiler, İkinci Dünya Savaşı'nda: "Öldürüldük." diyorlar.
    Şimdi: Öldürmeye, kendilerine hak mı görüyor.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe Perim bazen ben de Yahudilerin ikinci dünya savaşının intikamını Filistin halkından çıkardıklarını düşünüyorum. Ölen ve öldüren bir milletle karşı karşıyayız. Zeugma görmüş olduğu bir resmi paylaşmış, resimde İsrail askerinin üzerinde bulanan tişörtte hamile bir kadın resmi ve bir kurşunla iki asker öldür yazısı varmış. Kin ve nefretin boyutuna bakar mısın.

      Sil
  9. Bugün korkunç bir şey gördüm:
    İsrailli asker bir tişört giymiş. Arkasında hamile bir kadın resmi var ve üzerinde ''1 KURŞUNLA 2 KİŞİ ÖLDÜR'' yazıyor.
    İsrail ordusu resmen hamile kadınları öldürmek için çağrı yapıyor!!!!
    İnsanlıktan iyice çıkmışlar. Ve dünya halen bu vahşete sessiz kalıyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma bu nasıl bir kindir, acımasızlıktır. Bir kurşunla iki kişi öldür ne demektir. İnsanlığımdan utanıyorum. Gazze'de bir insanlık suçu işleniyor ve bütün dünya seyirci kalıyor. Her iki tarafın da hem Filistin hem de İsrail yöneticilerinin savaş çığırtkanlığını bir yana bırakıp çocuklar için güzel ve yaşanası bir dünya bırakmalarını diliyorum.

      Sil
  10. Maalesef ne petrol, toprak için yapılan savaşları engellemeye gücümüz yetiyor, ne kadına şiddeti. İnsanlar oturup Survivor, Çarkıfelek, şarkı yarışması vs. ile uyudukça, siyasetle ilgilenmedikçe, siyaset benim neyime dedikçe de engellemeyeceğiz. Ama bazen şiddet gerekli de mesela o kız, kendisine hakaret eden çocuğun iki bacağı arasına - 1 hafta kan işemesine sebep olacak kadar- güçlü bir tekme atacaktı. :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdeciğim yazımda yer olan o kısımla ilgili ilk yorumu sen yaptın. Aslında ne kadar doğru söylüyorsun iyi bir tekme atabilirdi. kız neden bu kadar ezildi ve bu kadar hakarete neden sessiz kaldı bilmiyorum. yazık bu çocuklara, erkeklerin her şeyi söyleyip her şeyi yapacaklarını sanarak büyüyorlar ve dayak yiyen, hakarete maruz kalan kadınlar olarak yaşıyorlar. Üzülmemek elde değil.

      Sil
  11. Şiddetin olmadığı güzel günler gelecek mi hiç bilmiyorum. Şiddetin eğitimle de ilgisi olmadığını üniversite sıralarında şiddete maruz kalan kadınlardan biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gelir diye dua ediyorum. Kesinlikle katılıyorum sana, şiddetin ne eğitimle ne de toplumsal statü ile ilgisi yok. Şiddet içten gelen bir duygu, öfke kontrolü yapamamak. Kadına şiddet en çok dikkat çeken kısmı o yüzden kadına şiddeti öne alıyoruz ama dünyada ve Türkiye'de şiddet gören çocuklar, ebeveynler, erkekler de var. İnşallah bir gün şiddetin olmadığı bir dünyada yaşamak dileğiyle. Sevgiler.

      Sil
  12. Elbette Nermin Hanım, ümit etmeye devam edeceğiz. Hayal gibi gelse de şiddetsiz bir dünyanın bir gün var olacağına inanacağız. Ya da kıyamet kopacak hepimiz altında kalacağız. Güzel günlerin bir an önce gelmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, evet mutlaka olacak. Öyle bir dünya var olmalı...çocuklar gülmeli, anneler ağlamamalı, babalar eve ekmek getirmeli. Mutlaka olmalı.

      Sil
  13. İnsanların içindeki terör bitmedikçe ne yazık ki çocuk ölümlerini görmeye devam edeceğiz:( Çok acı çook...:( Sevgiler... Takipteyim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog sayfama hoş geldin Sevgili Persephone. Değerli yorumunla beni ne kadar mutlu ettin anlatamam. Doğru söylüyorsun insanların içindeki teröristlik devam ettiği müddetçe masum insanlar ölmeye deva edecek. Biz de bunları bir film gibi izlemeye devam edeceğiz. Sevgiler.

      Sil
  14. el kadar çocuklara kıyan şerepsizlerin hepsini parçalamak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddet şiddeti doğuruyor bak sen de onları öldürmek istiyorsun. Aslolan şiddetin hiç olmadığı bir dünya kurmak bence. İşte o zaman ölüp geden çocuklar mezarlarında rahat uyuyacaklar Narkoz.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arkadaşım, değerli yorumunla beni mutlu ettin. Sevgiler..

      Sil

yorum bırakırsanız mutlu olurum